+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Wat te doen, partner is hervallen na 5 jaar gokvrij te zijn

Junior Member

Wat te doen, partner is hervallen na 5 jaar gokvrij te zijn

Beste

Toen ik mijn partner leerde kennen 9 jaar geleden heeft hij onmiddellijk verteld dat hij een gokverslaving had maar reeds een jaar gokvrij was, ben er nu achter gekomen dat hij terug aan het gokken is
    Weet nu ni wa ik moet doen
    Het vertrouwen is weg, ook voel ik me verveeld met het feit dat we al gedurende een hele tijd steeds ruzie hebben over het feit dat ik geld uitgeef zonder met hem te overleggen max 100 euro per maand
    Terwijl hij het geld langs ramen en deuren buitengooit
    Ik begrijp dat gokken een ziekte is. En dat het moeilijk is om aan de drang te weerstaan,
    Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik het nog wel wil proberen
    Maar heb wel zijn bank en kredietkaart afgenomen net als zijn pc geblokkeerd zodat hij enkel online kan als ik in de beurt ben,
    Maar nu vraag ik me af, hij heeft enkel geld vergokt met slots
    Met pokeren heeft hij nooit voor geld gespeeld, hij beweert zelfs dat hij nooit de drang heeft gehad om dat te doen, dat hij enkel met slots geld heeft vergokt,
    En vraag me nu af of ik hem dat volledig moet verbieden, zelfde vraag stel ik mij bij euromillions
    Ben bang als ik hem dat afneem (in zijn ogen zijn enige ontspanning) dat hij dit niet gaat volhouden
    Net als dat ik me de vraag stel of ik hem ooit nog kan vertrouwen,
    Of ik hem ooit de bankkaart kan teruggeven??
    Of ik hem ooit nog op zijn woord kan geloven,
    Ook zou ik graag advies hebben hoe ik hem het beste kan helpen en steunen,
    Hij heeft ook een afspraak met een psycholoog gemaakt, had hem ook voorgesteld om terug naar de praatgroep (lotgenoten ) te gaan, maar hij zei dat hem dat de vorige keer niet geholpeen heeft, dat de psycholoog wel geholpen heeft,
    Hij beweert dat hij er zelf echt iets aan wil doen,
    Of ik dat geloof weet ik niet, want heb het gevoel dat als ik er zelf niet achtergekomen was, hij nu nog aan het gokken was,
    Heb ook niet echt het gevoel dat hij zich inzet of schuldig voelt, hij ondergaat het gewoon allemaal,…
    Ik weet gewoon niet goed wat ik nu kan doen
    Het erge vind ik ook dat het voor deze situatie (herval gokken) ook al niet zo goed ging in onze relatie, veel ruzie, geen sex, niet kunnen praten, geen affectie,
    En wil gewoon terug goed kunnen functioneren als koppel want zie hem nog steeds ontzettend graag,
    Hij zegt dat de reden waarom hij het niet durfde te vertellen was, dat ik in het begin had gezegd dat als hij ooit zou hervallen ik zou vertrekken,

Maar wil hem nu toch echt nog een kans geven, ons relatie een kans geven,
    Maar ben niet van plan om hem voor altijd bij alles met zijn handje vast te houden;,

Hoop dat iemand me een beetje raad kan geven

Senior Member
    Beste,

Ik ben zelf een gokker, ik weet niet of ik je veel goed advies kan geven..

Ik heb vroeger anderen en mezelf ook veel miserie bezorgd met te gokken. Als gokker wist ik dat er iets mis zat én toch dacht ik lange tijd door te kunnen doen en het allemaal goed te kunnen maken.. tot ik uiteindelijk helemaal vast kwam te zitten. Toen pas snapte ik dat er echt een probleem was en eigenlijk had ik als gokker toen al veel te veel verloren (niet enkel geld)! Misschien moeten mensen uit de omgeving eerst wel duidelijke grenzen trekken vooraleer de gokker inziet waarmee hij bezig is.. bij mij was dit toch een harde (maar nodige) les.
    Wat mij helpt is toch wel dat ik mijn geld niet meer zelf beheer. Ik vertrouw mezelf niet met geld: ik wil niet gokken maar weet niet wat ik zou doen wanneer ik morgen ineens 500 euro in handen zou krijgen.. . Ik vind het dus wel goed dat je vriend ook zo'n stap heeft gezet (bij mij was het ook op vraag/eis van omgeving, ik zag wel in dat het nodig was). Ook dat hij hulp aanvaardt is een goed teken denk ik.
    Als gokker zijn er, volgens mij, niet veel kansspelen waarop we 'matig' kunnen spelen. Omdat het vaak toch 'een vlucht' is om je even beter te voelen, de spanning te voelen, ... is het volgens mij moeilijk om matig te gokken, pokeren, ... wanneer je een probleem hebt met gokken. Eens je bezig bent doe je door en door.. tot het geld op is. Misschien is een lotto-biljet veilig omdat je daar niet minuten of uren aan een stuk kunt blijven/herhalend inzetten, je komt niet in die roes als gokker. Toch doe ik dat ook niet omdat ik niet meer met dat 'winnen' en 'verliezen' wil bezig zijn. Ik heb al te veel uren/dagen/weken/maanden/jaren verloren daarmee... en was daardoor niet met de belangrijke dingen bezig.. verloren tijd dus! Misschien kunnen anderen het wel.. iedereen moet doen wat het beste werkt voor hemzelf zeker.

Hé, ik weet niet hoe het inmiddels gaat met jullie? Ik wens jou en je vriend in ieder geval veel succes toe!

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten