+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Vraag aan alle ex-verslaafden....

Junior Member

Vraag aan alle ex-verslaafden....

Ik heb jullie hulp nodig!
    Mijn vriend en ik wonen nu een halfjaar samen, hij is een gokker al jaren. Hij is ermee zijn vorige vriendin kwijt gespeeld... Nu is hij in dat halfjaar al zeker 3 keer alles kwijt geweest waardoor hij geen geld kan bijdragen voor de huur, eten, enzovoort. Ook bijna alle meubels die in ons huis staan zijn van mij omdat hij geen geld had. Het probleem is dat hij er met iedereen zelf wildvreemden over kan babbelen maar niet met mij. Ik wil ingrijpen want ik wil niet in geldproblemen komen....

Dus heb ik een foto van zijn paspoort genomen en dat formulier afgeprint om hem te laten blokkeren. Ik wil dit niet achter zijn rug doen maar met hem bespreken. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik dit moet aanbrengen, want als ik over zijn gokprobleem begin, wordt hij kwaad of ambetant. Heeft iemand van jullie een idee hoe ik er met hem over moet beginnen?

Groetjes!

Junior Member
    hoi Tiva !
    ik ben geen ex-verslaafde.. maar heb wel jaren samen geleefd met iemand die me rozengeur en maneschijn beloofde tot hij in 2007 eens heel veel schulden had gemaakt. ik heb hem toen ook geholpen, en nadien ook allerlei dingen ondernomen om het hem zo moeilijk mogelijk te maken, zodat hij maar niet meer zou gaan gokken..

één goede raad, dat is uiteindelijk de enigste echte goede raad die ik kan geven. Ga van hem weg, hij brengt je zelf in problemen, zolang hij niet erkend dat hij een probleem heeft. hij kan er met jou niet over praten, dus hij verbergt veel..

het zijn mensen met 2 gezichten, en zolang hij in dat wereldje blijft hangen, kan jij er NIKS aan doen. het is erg, héél erg om iemand die je graag ziet, omwille van zijn verslaving vaarwel te zeggen, maar ik kan het weten.. doe het en je toekomst gaat er beter uit zien !

groetjes !

Junior Member
    Ik spreek uit ervaring... Ga er bij weg.
    Ik heb nu pas de beslissing na 36 jaar bij hem weg te gaan en nog voel ik mij schuldig dat ik hem in de steek laat...

Senior Member
    Hoi allemaal,

Ik kan me voorstellen dat samenleven met een gokker helemaal niet gemakkelijk is. Begrijpelijk dat je grenzen trekt en wanneer die nog steeds overtreden worden, dat er de noodzakelijke keuze komt om jezelf te beschermen en dat zo de beslissing valt om uit elkaar te gaan. Alle respect voor de keuze van Mariska en Helma11 dus! En ik kan me er wel iets bij voorstellen hoe lastig het is iemand te verlaten die je graag ziet als persoon maar waarvan je al dat gokken, liegen en bedriegen niet langer aankan of kan tolereren.
    TIVA, je vraag stelde je al een tijdje terug en ik weet niet hoe het nu met jou gaat? Ik ken je situatie niet. Ik heb zelf gegokt. Wanneer ik de boodschap kreeg dat men zich zorgen over mij of mijn gokken maakte, dan was ik hier niet happy mee maar 1. het zette me aan het denken en 2. hoewel ik kwaad kon reageren op dat moment (toegeven dat je een probleem hebt is niet gemakkelijk en de verslaving maakt dat je opnieuw wil gokken) respecteerde ik die opmerking/bezorgdheid toch wel erg want dat was een teken dat de andere wel om me gaf. Misschien heeft het er wel toe bijgedragen dat ik stopte.
    En misschien kan wel beiden hé: dat je je bezorgdheid uit en dat je toch verkiest jezelf veilig te stellen en door te gaan met je eigen leven en zo bepaalde keuzes maakt, waarvan de gokker ook wel zal snappen waarom die keuze gemaakt wordt/werd. Mariska en Helma, begrepen jullie partners dat het té moeilijk was om bij hen te blijven door al dat gokken?

Het beste allemaal!

Anneke
    Laatst gewijzigd door Anneke; 9 januari 2015 om 22:33

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten