+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Geen weg terug na 10 jaar gokverslaving, Mentaal en fysiek volledig uitgeput

Junior Member

Geen weg terug na 10 jaar gokverslaving, Mentaal en fysiek volledig uitgeput

Hierbij wens ik mijn verhaal aan jullie te vertellen, daar ik het niet langer alleen kan dragen. Buiten mijzelf is niemand op de hoogte van mijn huidige situatie en toch wel zware gokverslaving.

Ik zal hier op het forum voor het eerst mijn verhaal delen, in de hoop dat enkele onder jullie mij raad of steun kunnen geven, ik hoop ook met mijn verhaal mensen massaal te waarschuwen voor de gevaren van gokken. Ik wou dat ik in het verleden iemand had die mij hiervoor gewaarschuwd had, misschien was het dan nooit zover gekomen. Nu probeer ik jullie te waarschuwen om niet in mijn situatie terecht te komen.

Het begon allemaal zo'n 10 jaar geleden met een sportweddenschap op een voetbalmatch. Ik had €25 ingezet en won €50. Ik was toen 20 jaar. Ik baal enorm van het feit dat ik die weddenschap toen gewonnen heb.

Naargelang de jaren voorbij gingen liepen mijn inzetten steeds op, €25,€50,€100,€200,€500,€1000,.... per weddenschap.

Ik had dagen met enorme winsten en dagen met enorme verliezen, zo won ik soms enkele duizenden €'s op een dag, maar de keerzijde was evenscherp of zelf nog scherper.

Ik slaagde er enkele keren in om met een bankroll van +/- €1000 op te bouwen tot een bedrag van +€15000. Waarbij ik bij enorme tegenslagen mijn rush niet kon bedwingen en All-in ging met de rest van mijn bankroll op één single event. Mijn hoogste inzet ooit was €15000 op een voetbalwedstrijd aan de rust bij een stand van 0-0, mijn weddenschap +0.5 goal FT/odd 1.33. Ik had allerlei statistieken geraadpleegd en beide teams hadden geen 0-0 resultaten in al hun laatste 25 wedstrijden. Maar jullie kunnen waarschijnlijk het resultaat al wel bedenken. Inderdaad het eerste 0-0 FT result voor beide ploegen gedurende een volledig kalenderjaar, wetende dat ik deze weddenschap eind de maand november had ingezet.

Die avond voelde ik mij voor het eerst zo slecht dat zelfmoordneigingen naar boven kwamen. Ik had maar één vraag WAAROM? Nu ik hier op terugkijk zie ik mijzelf daar nog steeds zitten, ik kan het gevoel van toen niet omschrijven, je voelt je zo leeg en machteloos, WAT HEB IK NET GEDAAN? KAN IK DIT AAN IEMAND VERTELLEN? Tot op vandaag heb ik dit nog steeds aan niemand kunnen/durven vertellen, vandaar dat ik het hier probeer van me af te schrijven.

Je moet weten om mijn bankroll van +/- €1000 op te bouwen naar +/- €15000 heb ik letterlijk dag en nacht achter mijn pc gezeten. Soms wel zo'n 80 uur per week. Hierdoor verloor ik heel wat sociaal contact, alsook ben ik hierdoor volledig geïsoleerd geraakt.

Na enkele maanden herhaalde deze cyclus zich opnieuw, misschien moet ik het nog een keer proberen dacht ik toen, maar ik startte toen met een bankroll van +/- €3000, vermoedelijk heb ik dit zo'n 10 keer gedaan, dit met ups en downs, maar telkens wanneer ik opnieuw een bankroll had opgebouwd van + €10000, overkwam mij het gevoel om na enkele tegenslagen ALL-IN te gaan. Ook hier boekte ik weinig tot geen succesverhalen mee. Het leek wel of ik nooit genoeg had in mijn account, vandaag de dag zie ik in mocht ik één miljoen euro in mijn account hebben staan, en het zit mij die dag enorm tegen, ik in een rush van gokverslaving in staat zou zijn, opnieuw all-in te gaan op een single event.

Zo heb ik opgebouwde bankrolls van €15000, €12500, en €10000 verloren op één dag tijd, (soms wel op 45min.) Wanneer ik hier nu op terugkijk komt het gevoel van leegte en onmacht terug in mij boven. Wetende dat ik zelf gewoon een arbeider ben die zo'n €1700 per maand verdiend, zijn dit echt wel enorme MINDFUCKS! Ik kan hier dan ook zelf enorm moeilijk mee omgaan.

Vaak kreeg ik dan op het werk de vraag, IS ER IETS? JE BENT ZO STIL? SLECHT GESLAPEN, JE ZIET ER MOE UIT. Hier probeerde ik mij telkens gewoon uit te praten met allerlei smoesjes. Want vanbinnen ben je kapot op zo'n momenten, die wens je je ergste vijand niet toe. Het is een gevoel dat ik zelf niet kan omschrijven, maar ergens zit het nog altijd verscholen in mij, alleen probeer ik het te verdringen.

Ik heb zelf reeds opgemerkt dat ik de laatste jaren het steeds moeilijker heb om emoties te uiten, zo kan ik niet meer wenen of extreem kwaad worden. Het lijkt wel of ik mijn emoties verloren heb. Iemand hier enige ervaring mee? Of iemand die mij hier raad kan bij geven?

Om mijn gokverslaving te voeden, ben ik leningen aangegaan bij familie en bij banken onder de vorm van persoonlijke leningen. Op dit moment heb ik een krediet lopen bij de bank (€23000) waarvan nog zo'n €20000 af te betalen is, hiervoor betaal ik nu iedere maand €420. Alsook heb ik nog een lening lopen bij een familielid (€6000), waarvan ik iedere maand zo'n €125 afbetaal.

Deze gokverslaving heeft mij als persoon volledig ingenomen, ik heb mensen belogen en bedrogen, door hen niet de waarheid te kunnen/durven vertellen. Je zoekt steeds uitvluchten om toch maar te kunnen gokken, je raakt steeds dieper in de problemen door het gokken, tot je op een dag ROCK BOTTOM HIT, en je jezelf begint af te vragen wat er toch allemaal gebeurd/ aan het gebeuren is. BEN IK DIT ECHT? OF HEEFT DE GOKVERSLAVING MIJ VOLLEDIG INGEPALMT?

Als ik dit nog 4 jaar zou kunnen volhouden, zou ik terug schuldenvrij kunnen zijn. Alleen is het nu wel de confrontatie met de realiteit die mij iedere dag doet beseffen wat een gokverslaving met iemand kan doen, het beïnvloed niet alleen je sociale en financiële leven, het maakt je fysiek en mentaal met de grond gelijk.

Ik heb dagen gehad waarin ik op het punt heb gestaan om uit het leven te stappen, dagen waarop ik in mijn bed heb gebeden om nooit meer wakker te worden. Ik heb allerlei zelfmoord technieken op het internet opgezocht, maar ergens heb ik toch nog iets van trots om mijn familie, niet achter te laten met mijn schulden, dit houd me enigszins recht, ik moet en zal deze schuldenberg opruimen, al kost het mij de grootste moeite.

Ik heb hierbij een groot deel van mijn verhaal voor het eerst aan iemand vertelt, al blijft het enorm moeilijk om hier met iemand van mijn familie/vrienden over te spreken. Iedereen denkt dat ik alles netjes voor elkaar heb, maar ze weten niet wat er allemaal in mijn hoofd omgaat.

Het leven van een gokverslaafde is zwaar en eenzaam, op dit moment ben ik 30 jaar, met een beetje geluk ben ik binnen 4 jaar van mijn schulden verlost. Al blijft het hard om steeds met mijn verleden geconfronteerd te worden, dag in dag uit.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat mijn verhaal jullie iets kan bijbrengen, BEGIN ER NIET AAN! MAAK NIET DEZELFDE FOUT ALS MIJ! VOOR JULLIE IS HET MISSCHIEN NOG NIET TE VER GEVORDERD!, geniet van de zoveel andere dingen in het leven.

Ik hoop dat ik met het neerschrijven van mijn verhaal ergens innerlijke rust kan vinden, en deze hele nachtmerrie een stuk achter mij kan laten. Ik kan niet meer veranderen wat gebeurd is, ik kan alleen nog proberen werken aan mijn toekomst. En ik hoop dat deze vandaag mag beginnen, al zal ik jullie raad en steun goed kunnen gebruiken.

Een lotgenoot,

Junior Member
    Inmiddels reeds een week verder, sindsdien nog geen cent vergokt, de afgelopen week was mentaal heel zwaar, ik ben zowat in een zwart gat gevallen en kreeg hierdoor heel wat tijd om na te denken.

Voor het eerst in jaren krijg ik een overzicht van wat er zich de laatste jaren allemaal heeft afgespeeld, de schaamte is nog steeds enorm, vandaar heb ik er nog steeds niemand durven over aan te spreken. De enige die op de hoogte zijn van mijn huidige situatie zijn de mensen hier op het forum.

Inmiddels heb ik wel reeds gemerkt dat het nog steeds een gevecht blijft met mijzelf om op dode momenten niet te stap te zetten terug online enkele quoteringen te bekijken. Als ik dit doe, vrees ik voor mezelf dat dit een aanzet tot herval kan zijn. Verder heb ik reeds veel steun gekregen van enkele mensen hier op het forum, door openlijk over mijn probleem te durven spreken hier, krijg ik het gevoel dat ik er niet alleen voor sta, ik kan het mensen in een gelijkaardige situatie dan ook enkel aanraden. Indien je niet met vrienden/familie over je verslaving kan/durft spreken, probeer hier of elders contact te maken met lotgenoten/begeleiders, het lijkt de enige weg om uit dit donkere dal te geraken. Op naar de volgende week/maand/jaar zonder verslaving.

Junior Member
    Beste, moedig van jou om je verhaal kwijt te kunnen.Mensen met een zware gokverslaving doen er alles aan om aan geld te kunnen geraken.Gokken is een ziekte.Er is nog veel te weinig begrip voor onze problemen.Commentaar, zoals je moet het maar niet doen is praat van leken.Gokken brengt veel spanningen met zich mee.Na 10 jaar ben je opgebrand wat heel normaal is.Gokverslaafde mensen geven zichzelf dikwijls veel teweinig rust.Dit is een dwangneurotische gedachtengang en het moeilijk kunnen loslaten.Een psychiatrische opname( ik weet niet of dit in jouw geval nodig is) kan zeker helpen.De laptop moet gewoon af.Of je vraagt aan de arts tijdelijk uitgangsverbod.Dit is nodig om je hoofd proberen leeg te maken.Ik hoop dat je omgeving die er betrokken bij is je zelfs ondersteund ondanks dat je hen nog veel geld moet.Veel sterkte nog!! Gokker die uitbolt.

Junior Member
    Beste wij gokkers zijn geïsoleerd wij durven meestal niet erover praten ik zelf zit ook zwaar in de problemen na 17 jaar gokken en zeker 300000 euro te hebben vergokt de laatste 3 jaar werk ik extra bij om zogezegd te sparen en een huis te kopen voor het gezin ma vergeet het 60000 euro bijverdient en opgegokt en nog eens 50000 euro bij de bank verschuldigd dit is een nachtmerrie dat moet stoppen niet voor mij maar voor mijn gezin

Junior Member
    Beste Scarface.Ik heb terug contact opgenomen met cgg in Gent om weer naar open consult(2x per week) te komen.Ik heb mij krasloten gekocht en had 70€ gewonnen.Daarna weer cashloten van 20€ en alles kwijt.Het probleem is dat ik er met mijn onmiddellijke omgeving er niet kan over praten.Dat is nu net het moeilijke.Omdat ik weet dat er nog veel verscholen gokkers hier in mijn stad zijn.En die komen daar ook weinig mee naar buiten.En ik kan niet naar groepsgesprekken.Enkel Dirk Detroy telefonisch onderhoud gehad( zelfhulpgroep in Groot-Bijgaarden) en een mail gekregen van Arne Nilis die in Limburg mensen met gokverslaving helpt.Het minnesotaplan of 12 stappenplan van Gamblers Anonymous.Ik praat graag face to face.Ik vind online goed maar het is moeilijker om los een gesprek aan te gaan.Mvg uit het Waasland.

Junior Member
    Ik geloof niet zo snel in groeps gesprekken het zit vooral in het koppeke van de gokker zelf ik zou zeggen praat met je partner erover dat ga ik ook doen

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten