+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Het moet eruit...

Junior Member

Het moet eruit...

Hallo
    Ik wil hier mijn verhaal ook eens kwijt
    Alles begon een 2 jaar geleden, mijn man gokte, meestal op sport en onschuldige bedragen.. tot ik eens op mijn werk telefoon kreeg. 'Ik heb gewonnen!' Hij had 25 000 euro gewonnen! Met bonusgeld!! Dus moest nog een 100 euro verspelen. S'anderdaags stond het op onze rekening.. ik wist niet dat hij slots speelde. Maar het was echt om onschuldige bedragen. 25 cent per spelletje, heb ik niets op tegen. Erna begon ik mee te spelen. Eens naar gokkantoor geweest leuk. Buiten met 150 euro extra in onze zakken. Zelf ook profielen aangemaakt.. in het begin zei ik het tegen mijn man. Ik heb wat opgezet. Afgehaald. Geen probleem. Na een tijdje zei ik niets meer. Wij hebben elk onze eigen rekening en kunnen van elkaar niets zien.. ik zette wat op. Haalde wat af. Ging grotere bedragen spelen. Maar dan vorig jaar. Ik speelde en won en won. Grote getallen. Maar in plaats van het af te halen speelde ik gewoon door. Tot op 0.. en dan vervloekte ik mezelf en zette er dezelfde dag nog eens 800 op. Geen winst... ik ging stoppen had mezelf niet meer onder controle. Elke maand hetzelfde liedje. Ik wil stoppen maar het lukt niet. Als ik winst had speelde ik het gewoon op. Duizenden euro's heb ik verspeeld en mijn man weet het nog steeds niet..
    Ik durf het hem ook niet zeggen. Hij is heel opvliegend. Hij speelt nog steeds. Voor onschuldige bedragen. Is dolgelukkig als hij 50 euro wint. Ik wil dan niet meer spelen. Maar dan komt de vraag. Speel je nog eens mee? Voor 25 cent spelen is voor mij nu gewoon een lachertje... wel doet hij er niets kwaad mee.. ik zou mij graag willen blokkeren op online gokken. Maar wil niet dat dit een effect heeft op gokkantoren . Daar ga ik toch niet alleen naartoe. Want als mijn man nog eens vraagt om te gaan komt alles uit... ja dit. Blokkeren enkel online?

Senior Member
    Beste Stefanie,

Goed dat je de rem zet op je gokken!
    Kan je via de goksite(s) waarop je speelde geen toegangsverbod aanvragen? Een aantal goksites bieden die service toch aan. Of via diensten als www.betfilter.com, www.betblocker.com of www.gamban.com kan je enkel online blokkeren hé.

Ik vraag me ergens ook wel af hoeveel geld je vriend maandelijks aan gokken besteedt. Misschien hebben jullie nog wel projecten/wensen samen waarvoor jullie dat geld kunnen gebruiken en is minder/niet gokken voor beiden gezond. Hij zal dan echt wel begrijpen dat jij je geld niet langer aan gokken wilt geven.. gokprobleem of niet. Er is niets mis mee om je geld aan andere zaken te willen gaan besteden en daarom te stoppen met gokken..

groetjes

Anneke

Junior Member
    Beste Stefanie.Ik ben zelf al meer dan 20 jaar verslaafd.Dit zijn typische eigenschappen van een ernstige gokverslaving.Een gokverslaving is een dwangneurose.Een zwaar probleem.Er zijn nog te weinig plaatsen in Vlaanderen qua hulpverlening.Iedere hulp is meegenomen.Naar mijn mening is het 12 stappenplan(Minnesota) afkomstig uit de VS het beste therapeutisch model.Gamblers Anonymous is ook actief in het VK en Nederland.Ook in Groot-Bijgaarden onder toezicht van Dirk De Troy werkt men op die wijze.Psychiatrische opname in St Franciscus te Velzeke is dit jaar met een afdeling gestart.Niet gemakkelijk binnen te geraken.Er zijn ook goeie boeken van Gamblers Anonymous die je kunt hanteren als hulpmiddel.Zij gebruiken ook een dagboek om je memoires neer te pennen.Verslaafde man uit het Waasland.Veel succes nog.Moet binnenkort terug in behandeling.Het is elke dag knokken.Geloof me.Groetjes.Hoop dat ik je hiermee wat kunnen helpen.

Junior Member
    Beste Stefanie we weten allemaal dat ge met gokken nooit winst zullen uit halen het beste is gwn werken en genieten van het leven ge kunt uw op de online sites uitschrijven met een formulier van de kansspelkommissie

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten