+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Bescherming (gokverslaafde)

Junior Member

Bescherming (gokverslaafde)

Hallo. Het systeem van Minister Koen geens ZWARTE LIJST heeft geen enkel nut voor mensen die gok verslaafd zijn. Ik kan en ben nog steeds aan het gokken "cafés, krantenwinkels, supermarkten, krasbiljetten automaten enz... , ik verlies de controle volledig over mezelf. Ik ben opgenomen in het ziekenhuis te Bierbeek. Bewindvoering is de enigste oplossing voor mijn gok verslaving. Dan heb ik niet de mogelijkheid om al mijn geld te vergokken. De drang is er sinds ik 16jaar was, en ik ben nu 32jaar. Ik voel me verloren

Tips en reacties zijn welkom.

Mvg Dirk

Senior Member
    Beste Dirk,

Ik heb ook lange tijd te veel gegokt. Op het einde van mijn gokcarrière spendeerde ik vele uren en vele euro's in de speelautomatenhallen. Het was hard werken en nu ben ik al een hele tijd gokvrij. Voor mij was en is zo'n verbod echt wel helpend. Ik kan me voorstellen dat, aangezien jij aan meerdere gokspelletjes verslaafd bent, jij graag zo'n verbod voor alle kansspelen/loterijen ziet. Jij bent erg jong beginnen gokken, het is zo al een hele strijd is om er af te geraken, misschien voor jou daarom wel extra lastig. Geef echter nooit op, het leven is zoveel mooier zonder steeds te moeten gokken..

Goed dat je hulp zocht, dat je blijft zoeken naar manieren om je veilig te stellen (bewindvoering, plaatsen vermijden, ..). Erg moedig van je om alle hulp in te schakelen.

Heel veel succes!

Anneke

Junior Member
    Dag Dirk,

Ik meen dat je helemaal niet verloren bent, ook al voelt het nu zo aan. Je geeft volgens mij zelf de oplossing aan in je bericht, namelijk een (vorm van) bewindvoering. Is er iemand in je omgeving die je budget kan beheren ? Hoeft het OCMW niet te zijn. Als je vreest dat ook dat niet voldoende helpt, kan je misschien toch opteren om zelf bewindvoering aan te vragen bij het vredegerecht, gesteund door een doktersattest.

Ikzelf ben dat momenteel ook aan het overwegen, want ik wil mezelf op langere termijn beletten om nog leningen aan te gaan.

Ik vind volgend artikel zelf best interessant (wel in het Engels): https://www.helpguide.org/articles/a...m-gambling.htm
    Laatst gewijzigd door Attila; 21 oktober 2018 om 06:18

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten