+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: heel veel schulden door gokken.

protoray
    Guest

heel veel schulden door gokken.

Beste mensen,

ik moet helaas melden dat ik enorm gokverslaafd ben.
    ik ben elke dag bezig met gokken en dit al sinds men 10 jaar en ben er nu 22.

ik heb in het totaal (erfenis €65000) kwijt + al mijn gewerkt geld sindsdien

zelf heb ik geld gestolen van men ouders door men verslaving (€25000)
    die beloofde ik alvast terug te betalen maandelijks... (zonder inkomen is dat moeilijk...)

ook bij men vriendin zit ik met een schuld van €2500.

en nog een paar mensen die ik moet afbetalen

hoe betaal ik al die schulden af zonder werk, zonder snel een een lening kunnen aan te gaan...

ik zit met domme gedachten elke dag in mijn hoofd...

ik was altijd zo zuinig vroeger ik bespaarde op elke euro en was altijd de slimste met geld.
    tot op de dag dat ik 18 werd en kon gokken op sport en 21 werd en kon gokken op bj en roulette...

ik wil ELKE keer mijn geld terugwinnen... dan plaats ik van die onzin weddenschappetjes met een notering van 20.000 en zet ik er 5-7 euro op...

ik hoop dat mensen met echt kunnen helpen. ik wil echt stoppen met gokken maar het is o zo moeilijk.
    gewoon puur ook omdat ik echt geen adem ruimte heb...

+ ik wil een auto kopen om naar men toekomstig werk te kunnen rijden... anders is het moeilijk om werk te vinden.

het is erg moeilijk allemaal en weet niet wat ik moet doen.

maar als ik ga neem ik al die uitbaters allemaal mee wat hun zijn de oorzaak met al hun maffiapraktijken dat weet ik.

mvg olivier

Senior Member
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door protoray Bekijk bericht
    Beste mensen,

ik moet helaas melden dat ik enorm gokverslaafd ben.
    ik ben elke dag bezig met gokken en dit al sinds men 10 jaar en ben er nu 22.

ik heb in het totaal (erfenis €65000) kwijt + al mijn gewerkt geld sindsdien

zelf heb ik geld gestolen van men ouders door men verslaving (€25000)
    die beloofde ik alvast terug te betalen maandelijks... (zonder inkomen is dat moeilijk...)

ook bij men vriendin zit ik met een schuld van €2500.

en nog een paar mensen die ik moet afbetalen

hoe betaal ik al die schulden af zonder werk, zonder snel een een lening kunnen aan te gaan...

ik zit met domme gedachten elke dag in mijn hoofd...

ik was altijd zo zuinig vroeger ik bespaarde op elke euro en was altijd de slimste met geld.
    tot op de dag dat ik 18 werd en kon gokken op sport en 21 werd en kon gokken op bj en roulette...

ik wil ELKE keer mijn geld terugwinnen... dan plaats ik van die onzin weddenschappetjes met een notering van 20.000 en zet ik er 5-7 euro op...

ik hoop dat mensen met echt kunnen helpen. ik wil echt stoppen met gokken maar het is o zo moeilijk.
    gewoon puur ook omdat ik echt geen adem ruimte heb...

+ ik wil een auto kopen om naar men toekomstig werk te kunnen rijden... anders is het moeilijk om werk te vinden.

het is erg moeilijk allemaal en weet niet wat ik moet doen.

maar als ik ga neem ik al die uitbaters allemaal mee wat hun zijn de oorzaak met al hun maffiapraktijken dat weet ik.

mvg olivier

Beste Olivier,

Aan jezelf en aan anderen toegeven dat je gokverslaafd bent, dat is een eerste en een erg belangrijke stap naar herstel!

Vroeger was je spaarzaam. Door proberen geld te winnen, heeft het gokken jou echter - zoals velen hier - in ernstige financiële problemen gebracht. Ook jij bent wellicht onvoldoende geïnformeerd geweest over de risico’s bij gokken. Zo begrijp ik je woede naar die uitbaters wel: het hardst kan je deze treffen door ze geen eurocent meer te gunnen… Als niemand nog zou gokken, zouden zij ook niet met ons geld kunnen gaan lopen, voor miljoenen euro’s reclame maken, enzovoort. En, belangrijker, zo help je ook jezelf.

Zoals bij zo velen onder ons, is het gokken jouw leven helemaal gaan beheersen. En ben je er nu dag en nacht mee bezig. ‘Wanhopig’ zoals beschreven in https://gokhulp.be/gokproblemen-types onderaan. Dan is stoppen meer dan ooit ‘noodzakelijk’. Goed dat je hulp zoekt, want alleen is dit inderdaad bijzonder bijzonder moeilijk.

We zijn zelf de enige die onze verslaving onder controle kunnen krijgen, door eigen verantwoordelijk voor ons herstelproces te nemen.

In verband met je ‘domme gedachten’ : kijk eens op https://zelfmoord1813.be/

En heb je hier al gekeken, hoe je jezelf kan beschermen en waar je verder kan aankloppen voor hulp?
    https://gokhulp.be/gokproblemen-zelfbescherming

Kijk ook eens op https://gokhulp.be/gokproblemen-stoppen .

Probeer je focus te richten op het lezen van info hier, op concreet verdere stappen te zetten richting hulp/beveiliging/schuldsanering. Zoek blijvende steun door erover te praten / posten. Stop zo ook je denken dat gokken een oplossing kan zijn: kijk in de andere richting en steek daar je energie/tijd in.

Hé, je partner en je familie zijn op de hoogte van je probleem, vermoed ik. Bespreek het ook met hen! Maak samen een plan, zodat jij houvast hebt en stap per stap weet wat je kan doen.

Heel veel goede moed en sterkte!

Anneke

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten