+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: hulp bij gokleningen

Junior Member

Unhappy hulp bij gokleningen

Hallo iedereen,

ik ben een man van 33 en heb 4 jaar een zware gokverslaving gehad.. Nu ben ik er vanaf geraakt dankzij de zware schulden die ik opgebouwd heb. namelijk 20000€ moet ik aan de bank door middel van leningen die ik thuis verzwijg voor mijn vriendin. Nu heeft ze onlangs een brief van de bank gevonden en ik heb dan maar gezegd dat ik een lening voor mijn broer aangegaan ben.. Stom van mij om te blijven liegen, maar ze is dolverliefd op mij al 10 jaar lang en ik kan het gewoon niet eerlijk zeggen tegen haar.. Dan breek ik haar hart in 1000 stukken en ze verdient dit helemaal niet.. Ik weet niet meer wat te doen. Afbetalen is geen probleem maar moet onofficieel kunnen door een onderhandse lening ofzo want ze wil dolgraag een huisje kopen samen en dan komt alles zoiezo uit.. tot overmaat van ramp wil ze heel graag een kindje en koopt al vanalles voor als het zover is... Ik word verteerd door schuldgevoelens, ben depressief en slaap maar 2u per nacht en zoek elke minuut van de dag naar iemand die mij dit bedrag kan
    voorschieten zodat die lening weg is.. Weet er iemand raad??? Ik zie het leven niet meer zitten door het schuldgevoel omdat ik iemand die mij doodgraag ziet haar leven kapot te maken als ik het vertel.. Ik ben nu wel een jaar gokvrij maar die schuld achtervolgt mij elke minuut van de dag. Alvast bedankt mocht er iemand mij kunnen helpen

Senior Member
    Beste,

Doe geen domme dingen, geld lenen van woekeraars gaat jou nog meer in de problemen brengen!!

Je geeft aan dat je de schuld nu kan afbetalen, het enige problemen is dat je gelogen hebt over je vroegere gokken/je lening. Eens zal je moeten stoppen met liegen hé. Een spreekwoord zegt: ‘Als de leugen de lift neemt en de trap de waarheid, zal de leugen sneller boven zijn. Maar weet dat de waarheid eraan komt!’ Ook een eventuele onderhandse lening zal voor stress zorgen, zal het liegen/verbergen verder zetten.. . Via familie zou het eventueel nog vrij veilig kunnen zijn, leen zeker nooit van vreemden of van mensen uit het gokmilieu. Dan word je pas écht kwetsbaar. Je vriendin heeft nu wellicht argwaan, wat als ze jouw broer aanspreekt over die zogenaamde lening? Je kan niet verwachten dat iedereen gaat liegen..

Mijn raad is dan ook om open kaart te spelen. Iedereen maakt fouten, jij hebt er in het verleden ook gemaakt. Indien je eerlijk bent, zal ze het jou wel kunnen vergeven.. ze ziet je graag. Maar als ze er achter komt dat je liegt en dat je blijft liegen, ook als ze erachter vraagt, dan riskeer je alle vertrouwen te verliezen. 'De waarheid duurt het langst', als je het mij vraagt. En samen redden jullie het dan wel!

Succes!

nlfm
    Laatst gewijzigd door noluckforme; 5 juni 2018 om 09:46

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten