Hallo allen,
Ik ben nieuw op dit forum en kom jullie meteen om advies vragen bij een dillema.
Mijn man is verslaafd aan gokken. Dit probleem speelt al jaren, maar hij heeft altijd geweigerd hulp te zoeken. Het verslavingsgedrag is in de afgelopen 10 jaar meerdere malen teruggekeerd. Afgelopen februari ontdekte ik dat er weer gok gedrag was en dat er 12.000 euro weg was. Mijn man weigerde wederom hulp te zoeken en stemde in met controleren van zijn rekening. In de praktijk leidde dit telkens tot conflict.
Toch hebben we plannen gemaakt om te verhuizen. Onze huidige woning is verkocht en we stonden op het punt de koopovereenkomst voor een nieuwe woning te tekenen toen ik er achter kwam dat err de afgelopen 2 weken weer voor 700 gegokt is.

Mijn standpunt is nu dat ik hem nog een kans wil geven als hij hulp zoekt en als ik kan zorgen dat ik financieel niet meer afhankelijk ben van hem. Ik wil een huwelijkse voorwaarde opstellen en wil een huis kopen voor mijzelf waarin we samen kunnen wonen, maar wat wel van mij is.

Mijn man vind dat ik overdrijf en ziet de ernst van de situatie niet in.

Graag jullie advies en gedachten hierover. Zouden jullie een huis kopen samen met iemand die in een actieve verslaving zit en nu na jaren voor het eerst hulp gaat zoeken?