+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Oplossing voor afbetaling

Nice4you86
    Guest

Oplossing voor afbetaling

Geachte lezer

Ik ben helaas slachtoffer van het gokken. Reeds in mijn jeugdjaren begon het met cafespelletjes.
    Ondertussen meer dan 10 jaar later is de controle verloren. Online sites maken het mogelijk om altikd en overal te gokken. Het spel op zich vind ik leuk. En daar schuilt het gevaar. Maar ik ben een slechte verliezer, en dus zeer gevoelig voor zo'n spelen.
    Ik heb best veel karakter als ik er niet mee geconfronteerd wordt. Ik drink bijvoorbeeld geen alcohol en dat heb ik noet nodig. Ik ben overtuigd dat ik ook niet moet gokken. Waarom keer ik dan teruh naar die verslavende sites? Wel omdat ik nog een schuld moet aflossen. Ik verdien voldoende om dat te doen en wil daarom ook een nette afbetaling. Echter, ik ben iets ouder dan 30 en niemand uit mijn omgeving weet dat ik deze verslaving heb. Dat wil ik graag zo houden uit schaamte. Ik heb een schuld opgzbouwd via mijn visakaart. Ik slaag er in om deze geleidelijk terug te betalen. Maar nu komt mijn probleem,

Via onl8ne sites kan ik eenvoudig geld storten en zodoende steeds iets minder storten en dan meteen afhalen. Zo betaal ik de schuld beetje bij beetje terug. Maar het gevaar is, fat de verleiding om te spelen zo groot is. Waardoor ik herval. Ik ben op zoek naar ee manier om geld via mijn visakaart op mijn rekening te krijgen (rekening niet gekoppeld aan de kaart) en dit zonder onkosten. Als dit lukt, hoef ik niet meer op die goksites in te loggen en kan ik mijn account verwijderen.
    Dit is de enige manier hoe ik mijn probleem kan verschuilen voor mijn omgeving. Laten we zeggen dat meerdere mensen inzicht hebben in mijn rekeningen zinder in detail te gaan. Ik heb 1 priverekening waar ik nu geld afhaal can de goksite en dit dan terug overschrijf naar de gewone rekening. Ik heb er een goede smoes voor helaas, die er voor zorgt dat dit geen vreemde transactie is. Ik wil dringend dit afbouwe en me uitschrijven op goksites. Ik zie dit als enige mogeliklheid. Wie kan me helpen?
    Zijn er online rekeningen waar je geld op kan deponeren via visa om deze dan netjes over te maken naar een priverekening. Ik vind het niet erg er een procentje op te betalen. Maar het mag ook niet te veel zijn. Als ik een overschrijving van 3000 euro doe, wil ik geen 60 euro onkosten. Fiy is de reden waatom ik het via de goksites deed. Daar kan dit gratis.

Thx

Junior Member
    Beste,

Herkenbare situatie die ik ook ben doorgegaan tijdens mijn actieve gokverslaving.
    Het geheim houden voor iedereen wat er voor zorgde dat ik nog verder afgleed in mijn kwetsbaarheid voor het gokken en in mijn isolement.
    Het liegen en manipuleren van situaties zodat ik mezelf voor ogen had dat ik het toch maar onder controle had.
    Maar in de realiteit was niets minder waar. Kredietkaart schulden werden groter en groter naarmate ik mijn verlies wou inhalen door mezelf wijs te maken dat die winst er toch ging komen.
    Het verschuiven van geld via online websites is zoals de kat bij de melk zetten alleen besefte ik dat pas veel later.

Maar ik besefte heel goed dat al de moeite die ik deed om financiele transacties te verbergen voor mijn moeder een niet normaal gedrag was ondanks dat ik dit bleef doen.

De schaamte die hier mee gepaard ging zorgt er voor dat het niet makkelijk is om hier over te communiceren met familie, vrienden en zelfs de bank.
    Maar dit is één van de beste beslissingen die ik heb genomen, mij opengesteld om over de kwetsbare situatie te spreken en te zoeken naar hulp want alleen gleed ik allemaal maar verder af sociaal, emotioneel en financieel.

Voor een gokker is elke excuus goed genoeg om toch maar te kunnen verder gokken besef ik vandaag.

Groeten

Een gokverslaafde in herstel.

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten