+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Gokverslaving en criminaliteit

Senior Member
    Man gaat zijn vrouw met tafelpoot te lijf na ruzie over gokverslaving

De feiten speelden zich begin januari af in de woning van het Mechelse gezin.

“De ruzie ging over geld. E.H. had in het tumult twee vuistslagen uitgedeeld aan zijn echtgenote en had ook de salontafel stukgeslagen. Met de tafelpoot deelde hij nog eens twee klappen uit aan de vrouw. In het tumult raakte hij ook een van zijn dochtertjes. Ze geraakte gewond aan het hoofd en bloedde”, zei openbaar aanklager *Lieselotte Claessens.

Uiteindelijk kon de vrouw vluchten naar een kamer en die op slot draaien.
    “Maar nog was de woede van de man niet gekoeld. Hij sloeg met een strijkijzer tegen de deur.”

Geen goed voorbeeld
    De man, die toegaf dat hij gokverslaafd was, werd nadien een tijd aangehouden door de onderzoeksrechter. Na zijn vrijlating uit de gevangenis is hij bij familie in Antwerpen opgevangen.
    Rechter Suzy Vanhoonacker spelde de man tijdens de behandeling van de zaak flink de les.
    “Uw vrouw en kinderen hebben recht op een veilige thuis. De manier waarop u heeft gehandeld, is allesbehalve een mooi voorbeeld geweest voor uw kinderen”, zei ze.

Excuses
    “Ik heb mijn excuses aangeboden en mijn vrouw heeft mij vergeven. Die bewuste dag had ik ook pillen ingenomen waardoor ik niet goed wist wat ik deed”, reageerde de man.
    Zijn advocaat vroeg een straf waarbij hij behandeld kan worden voor zijn gok- en agressieprobleem.

Vonnis op 27 februari.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190214_04175759

Senior Member
    Gokverslaafde besteelt werkgever

Een gokverslaafde man is veroordeeld tot drie maanden cel met uitstel voor het bestelen van zijn werkgever in Tervuren.

B.L. nam in de lente van 2017 een enveloppe met 800 euro uit de kassa. Toen de country manager de dagopbrengsten wou tellen, werd de diefstal opgemerkt. Als agenten hem diezelfde avond nog controleren, wordt de man emotioneel en geeft hij de feiten toe. Hij zou het geld gestolen hebben, omdat hij kampte met een gokverslaving. De som betaalde hij later integraal terug. De rechter veroordeelde hem tot drie maanden cel met uitstel. De boete van 208 euro is eveneens met uitstel.

https://www.hln.be/regio/tervuren/go...ever~a1e29d46/

Senior Member
    Gokverslaafde Genkenaar gefolterd en vermoord omdat hij 15.000 euro stal van gangsters?

De speurders houden er rekening mee dat Genkenaar Hilal Makhtout (33) gefolterd en gedood werd uit wraak voor een ripdeal ter waarde van 15.000 euro. Het parket heeft twee van zijn huisgenoten en een Italiaanse twintiger gearresteerd op verdenking van moord en ontvoering, maar zoekt ook nog andere daders.

Zaterdagnamiddag. Hilal Makhtout (33) zit met een vriend in de garage achter zijn woning in de Genkse wijk Nieuwe Kempen. Ze zijn aan het ‘chillen’ wanneer plots drie of vier mannen met bivakmutsen binnenvallen. Sommigen dragen een wapen dat lijkt op een kalasjnikov. Ze slaan Makhtout op het hoofd met een hamer, binden hem vast en duwen hem en zijn vriend in een auto. De gemaskerde gangsters hebben een rekening te vereffenen met Makhtout. Hij zou er tijdens een drugstransactie vandoor zijn gegaan met de drugs én 15.000 euro.

De vriend krijgt klappen en wordt daarna vrijgelaten met de waarschuwing: “We weten waar je woont. Als je iemand vertelt wat hier gebeurd is, dan doen we met jou hetzelfde.” Uit schrik duikt hij onder.
    Vier dagen na de ontvoering vindt de verhuurder van een gîte in het Naamse dorpje Forzée het lijk van Makhtout in zijn vakantiehuisje. Hij was vastgebonden, had harde klappen gekregen en was zelfs verbrand. De drie medehuurders van de gîte waren verdwenen.

Gokschulden
    “Hilal was een goede jongen”, zegt zijn zus Samira. “Hij had slechte vrienden, dat wel. Maar hij was zeker geen crimineel. Ik weet niet wie hem kwaad zou willen doen. Hij heeft nooit gezegd dat iemand hem bedreigde of dat hij zich onveilig voelde.”

Volgens onze informatie had Makhtout schulden door een gokverslaving. Om die af te betalen zou hij nu en dan drugs verkocht hebben

Wat zich tussen de ontvoering zaterdag en de vondst van het lichaam woensdag heeft afgespeeld, is nog niet duidelijk. De autopsie moet uitwijzen of de gangsters naar Forzée gingen om het lichaam te dumpen of om het slachtoffer in de gîte te doden. Het parket van Namen liet gisteren een autopsie uitvoeren, maar wil niets kwijt over de resultaten.

Drie verdachten zijn voorgeleid voor de onderzoeksrechter. Het gaat om de broers A.A., bij wie Makhtout inwoonde, en een Italiaanse twintiger. De advocaat van Yassine A.A. zegt dat zijn cliënt ontkent: “Hij ging zaterdag nog tanken en naar het jeugdhuis. Hij kan het dus niet gedaan hebben.”

Volgens onze informatie zoeken de speurders nog andere verdachten. De drugsdealers die Makhtout opgelicht zou hebben bij de ripdeal, hebben mogelijk buitenlandse gangsters ingeschakeld voor hun wraakactie. Volgens de vriend die getuige was van de ontvoering, sprak een gemaskerde man met een Nederlands accent. Er was ook een Franstalige man bij.

https://www.hln.be/de-krant/genkenaa...ters~a349bc9f/

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten