+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Mijn vriend wil zijn probleem niet onder ogen zien, wat nu?

Junior Member

Mijn vriend wil zijn probleem niet onder ogen zien, wat nu?

Ik leef reeds 2 jaar samen met een gokverslaafde partner en mijn leven is een hel geworden. We werken beiden fulltime maar elke maand kom ik tekort om de rekeningen te betalen.
    Toen we in het begin samen waren had ik een mooi bedrag op mijn spaarboekje maar daar blijft niets van over.Alles waar ik 15 jaar voor gespaard heb is verdwenen. Toen het spaargeld op was heb ik tot 2x toe een lening moeten afsluiten om alles betaald te krijgen. Nu is het zover dat ik met een totale schuld van 26000 euro opgezadeld zit waar ik nog 6 jaar moet op betalen.
    Elke maand is het krabben om het einde van de maand te halen en nu sinds 2 maand lukt dat zelfs niet meer. Ik heb al vanalles geprobeerd, zijn bankkaarten afnemen en zelf het geld beheren. Mijn pincodes van mijn bankkart veranderd maar niets helpt. Ik geef hem geld om te tanken maar dan komt hij thuis en heeft hij het geld vergokt in een speelhal. Ik durf zelfs geen geld meer in mijn portefeuille laten zitten want hij haalt het er gewoon uit. Ik zie het niet meer zitten en denk er aan om hem buiten te zetten maar hij kan nergens naartoe en geld om te verhuizen heeft hij niet. Ik ben echt ten einde raad en praten met hem helpt niet want volgens hem heeft hij geen gokprobleem.

Junior Member
    Hoi Nathalie,met Sweetness,ik ben een ex-gokspeler die nog steeds in behandeling is,je kan mijn verhaal terugvinden op het forum.Hoe is de situatie ondertussen met de gokproblemen van je vriend?Heb je er al eens over gedacht hulp te zoeken bij een instantie die ervaring hebben met mensen met gokproblemen?bv Cad etc.Momenteel is het van groot belang dat jij steun krijgt en je verhaal kwijt kan alsook bijgestaan wordt met raad,tips.Deze kan je vinden in zo n centrum,zelfs als hij er niet bij is of zijn probleem niet wil toegeven kan je er terecht.Moge je de hulp vinden die je rechthoudt in deze situatie.Ik wens je alvast goede moed en sterkte toe.grtjs,Sweetness

Junior Member
    Hallo Sweetness,
    Dank je voor je reactie. De situatie is nog altijd hetzelfde en onze relatie is gewoon aan het kapot gaan door zijn gokgedrag. Alle dagen beloofd hij er mee te stoppen en elke dag opnieuw zit hij in de speelhal. Hij wil het nog altijd niet toegeven dat hij een serieus probleem heeft en bij mij is de maat nu echt vol. Het is het begin van de maand en zijn rekening is weer helemaal leeg met het gevolg dat ik weer alles kan betalen. Ik heb ondertussen een tweede job bijgenomen om het hoofd boven water te houden maar dit kan echt niet meer verder zo. Ik heb het helemaal gehad en ga hem definitief voor de keuze stellen, de spelen of ik. Als hij nu niets onderneemt is het definitief voorbij. Ik vind het heel erg voor hem maar ik heb hem al zoveel kansen gegeven en mijn geduld is ten einde.

Senior Member
    Hoi Nathalie,

Ik vind het ook wel écht erg voor je! Pfff, moet niet gemakkelijk voor je zijn! En het klopt inderdaad niet dat jij een tweede job moet nemen om zijn gokschulden te betalen! Je hebt gelijk dat je hem voor de keuze stelt.. Je schrijft dat hij in een speelhal speelt: ik las op de site over de mogelijkheid om hem daar uit te schrijven: ook jij ('als derde', als partner) kan dat doen. Natuurlijk zou het beter zijn dat hijzelf het zo zou inzien en zelf de vraag tot uitsluiting zou stellen. Anderzijds is die confrontatie misschien een extra oog-opener voor hem (zo mogelijks nog duidelijker maken dat het jou menens is?). Eigenlijk heb je al meer dan genoeg gedaan hé! Als ik lees hoe hij jouw goedheid misbruikt is het wellicht tijd voor een héél duidelijke grens: stoppen of eruit! Ik kan het volgen.. . Heb je hem al voor die keuze gesteld? Hoe is het nu met jou?
    Door jouw verhaal te lezen ben ik nog meer overtuigd zelf nooit meer te gaan spelen: dat kan je je omgeving toch niet aandoen.. Sterkte Nathalie!

Junior Member
    Hoi Nathalie,

K vind het jammer dat te moeten lezen en wens je nogmaals veel sterkte toe in deze situatie! Hoe veel het je ook pijn doet je mag jezelf niet wegcijferen en laten wegzinken,daar help je al helemaal niemand mee. Het is vrij onmogelijk t alleen op te lossen als hij zelf al niet toegeeft dat hij met n probleem zit,dan moet je al echt alle speelmogelijkheden en speeltoegankelijkheden gaan uitschakelen en dan nog. En je kan m moeilijk 24u op 24u gaan volgen en zn handje vasthouden he.In sommige gevallen moeten we ons helaas bij dingen die zijn neerleggen,hoe pijnlijk t ook is.Veel sterkte meid!groetjes Sweetness

Junior Member
    Dag Nathalie, en anderen.
    Ik heb me net ingeschreven, mijn relatie is ook beëindigd, omwille van het gokprobleem van mijn vriend. Hij is gelukkig nooit aan MIJN geld gekomen, maar onrechtstreeks heeft hij er wel van me gepikt( beloven dat er werken zouden gedaan worden in ZIJN huis, daarvoor bijleggen en niks zien ervan zien natuurlijk).
    Zolang hij niet inziet dat hij een probleem heeft, zal hij zich niet laten helpen.
    Zelf ben ik in 2007 naar het CAD gestapt als 'partner van' en daar hebben ze me goed geholpen want als partner weet je begot niet hoe je ermee moet omgaan: wat doe je goed of wat doe je juist niet goed. In 2009 ging hij stoppen maar elk jaar opnieuw was het weer hetzelfde liedje en dezelfde miserie, tot hij in november 2013 MIJ de bons gaf omdat ik hem beknotte in zijn vrijheid. Ik moet zeggen dat dit het mooiste geschenk is dat hij me gegeven heeft ( en dat was nooit veel/dikwijls). Anders bleef ik toch maar aan hem hangen. Ik zie hem nog steeds graag, ik hou zelfs van hem.. maar hij heeft zich niet willen laten helpen. Hij is ziek en het is ZIJN beslissing om zich te laten helpen.
    Neen, ik hoop voor jou , Nathalie, dat je die relatie stop zet.. Jij bent meer waard !

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten