+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: gokverslaving man

Junior Member

gokverslaving man

beste,

mijn man is gokverslaafd en het gaat alleen maar van kwaad naar erger, tot zelf dat ik geen rekeningen meer kan betalen omdat 1 loon niet leefbaar is en bij hem ongeveer alle maanden 1000 euro naar gokken gaat !
    nu mijn vraag : zijn 2 broers hebben hetzelfde probleem en maken elkaar zot door hun gokverhalen maar verspillen zoveel niet. Nu weet niet of ik der goed aan gedaan heb om de familie hier even buiten te houden want ik weet als ze hier binnen komen gaat het steeds over heb da gewonnen enz...
    kan der mij iemand helpen wat ik moet doen wordt der zelf ziek af

Senior Member
    Beste Ilseke71,

Ik vind het erg voor je dat je man op dit moment zijn verantwoordelijkheid niet opneemt. 1000 euro per maand spenderen aan gokken is natuurlijk geen gezonde situatie meer, het zou niet mogen dat jij financieel in de problemen komt door zijn gokken hé. Trek je grens, bescherm jezelf en zorg goed voor jezelf! Laat niet toe dat jouw leven helemaal negatief beïnvloed wordt door zijn gokken. Praat er best ook met anderen over, zodat je hier niet alleen mee blijft zitten.

Het is geen geheim dat hij gokt, zijn broers weten ervan en dat is goed ook! Volgens mij doe je er zeker niets verkeerd mee om bekend te maken wat jullie situatie precies is. Heel wat gokkers lopen te koop met ‘winst’ terwijl de financiële balans duidelijk ‘verlies’ aanwijst. Als gokker zie je dit liever niet, of je hoopt het verloren geld terug te kunnen winnen. Dit was bij mij ook lang het geval. Ik geraakte destijds zo ook steeds verder in de problemen, tot ik inzag dat gokken mijn hele leven beheerste en ik dit niet langer wenste. Ik zou het aankaarten en bespreken. Normaal gaan die broers niet ongevoelig zijn voor de miserie die jij ervaart door zijn gokken hé. Ze kunnen dan op hem inpraten of toch zeker stoppen met elkaar aan te moedigen om te gokken.. Ik hoop voor jou, en voor je man, dat hij snel tot inkeer komt.

Zorg goed voor jezelf !

Liefs

Anneke

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten