+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Hervallen

Junior Member

Unhappy Hervallen

Hallo,

In het verleden heb ik hier reeds gepost.

Een vorige relatie is dus kapotgegaan in 2012 nadat ik, uit noodzaak, moest bekennen dat ik een gokverslaving had. Anderhalf jaar later ofzo opnieuw in kennis geraakt en toen we aan het uitkijken waren om samen te gaan wonen heb ik alles opgebiecht over mijn verleden. Ze ging daar positief mee om, schrok natuurlijk wel (geld is heel belangrijk voor mijn vriendin, en dat bedoel ik niet negatief maar wel in die zin dat het een enorme spaarder is) maar het was zeker geen punt voor haar om daardoor de relatie te verbreken.

Niet veel later hebben we dan een huis gekocht (via haar mooie spaarboek, wat steun van de ouders, en mijn spaargeld; op dat moment toch een 16.000 € ongeveer) waar we nu anderhalf jaar wonen en ik intussen maandelijks spaarde wat ik kon, ik zat intussen begin deze maand aan ongeveer 7500€ (dan hebben we ook nog een gezamenlijke spaarboek waar zo'n 2000 € opstaat).

Over de laatste anderhalve week is het onmogelijke echter gebeurd. De microbe (sportwedden) had me weer te pakken (die verdomde reclames continu op tv). Wat geld gestort, klein gewonnen (wat had je gedacht), in een neerwaartse spiraal terechtgekomen en voor ik het wist was mijn spaargeld er door . Echt ongelooflijk, 1000-2000 storten en bij wijze van spreken een uur later is het verdwenen, die zuurverdiende centjes waar je maanden voor moet werken verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Ik walg momenteel echt enorm van mezelf en kan maar niet begrijpen hoe dom ik zo kon zijn. Wetende wat het in mijn verleden teweeg heeft gebracht. Ik ben echt uitgeput en down momenteel. Eind vorige week 2 dagen niet gaan werken omdat ik barstende hoofdpijn had (zeer slecht slapen oa).

Ik vraag me af wat ik best doe, ik wil hierover praten met iemand. Mijn vriendin ziet ook dat ik niet "in mijn haak ben" en vroeg al eens of er niets anders scheelt.
    Waarschijnlijk eerst eens van praten met mijn oom (die werkt in de bank) en mij de vorige keer ook enorm geholpen heeft.

Echt beschaamd van mezelf dat ik al die mensen die mij een 2e kans gegeven (vriendin, ouders, schoonouders) hebben nu opnieuw teleurstel. Liefst hou ik dit alles voor mij maar dan zitten we weer in hetzelfde schuitje natuurlijk (zaken achterhouden ed). Hopelijk kan ik mijn vriendin overtuigen om dit tussen ons te houden en er samen aan te werken. Momenteel kunnen mijn ouders zo'n slecht nieuws echt niet aan, er is al veel miserie met hun 2 andere zonen en hebben al meermaals zaken gezegd als "gelukkig is er nog 1 normaal koppel waar we trots op kunnen zijn". Echt aan het typen met de tranen in mijn ogen nu.

Sowieso stuur ik vandaag het nodige op naar de Kansspelcommissie om mij daar uit te schrijven (waarom heb ik dit niet eerder gedaan??) zodat ik gewoon de mogelijkheid niet meer heb om te spelen.

Senior Member
    Beste paselie,

Ik begrijp dat je je ongelooflijk slecht voelt met je herval. Heel moedig van jou om dit hier zo eerlijk neer te schrijven! Het allemaal voor jezelf houden zou inderdaad geen goed idee zijn, zo kan je de opgebouwde spanning niet kwijt geraken. Het enigszins van je ‘afschrijven’ hier kan helpen. Ook goed dat je je vriendin inlicht en zo alles met haar kan delen.

Natuurlijk zouden die gevaarlijke kansspelen, waarmee je zo snel zo veel geld kan verliezen, best niet bestaan. En best zou er geen reclame gemaakt worden voor deze ‘legale drugs’. Helaas kunnen wij de wetten niet maken en wordt er steeds meer geld verdiend aan die kansspelen, door de gokindustrie én de overheid, mede op de kap van tienduizenden kwetsbare personen als jij en ik. Ach, gokken start natuurlijk dikwijls ook met onze eigen irrationele gedachten als gokker, om op een gemakkelijke wijze inkomsten te willen genereren. Een droom wordt dan snel de hel. Jouw herval startte met de gevaarlijke gedachte ‘met kleingeld proberen wat te winnen.’ Zoals bij een alcoholverslaving, kan bij een herval het dan extra hard gaan, met controleverlies en gigantische verliezen als gevolg. Dit las ik meermaals hier op het forum.

Een gokverslaving is een zeer erge aandoening, met heel ernstige gevolgen. Heb je, naast jezelf uitschrijven via de kansspelcommissie, nog andere stappen overwogen, zoals gesprekken met een verslavingshulpverlener? Om bijvoorbeeld samen te bekijken hoe je in de toekomst een herval kan voorkomen.

Hé, heel goed dat je de draad terug oppakt en ervoor gaat om niet meer te gokken!

Succes!

Anneke

Junior Member
    Dag Anneke,

Maandag heb ik alles opgestuurd (via mail; uitschrijvingsformulier + ID) naar de kansspelcommisie, tot op heden wel nog geen enkele reactie ontvangen hiervan. Volgt daarvan een brief of bevestiging per mail ofzo?
    De vorige keer heb ik enkele keren langsgeweest bij een psychologe daarvoor, maar dat hielp wel langs geen kanten.

Ergste van al is dan nog dat ik bij mijn laatste storting een weddenschap wou doen die mijn inzet x 3.5 ging verdubbelen (waardoor ik het verloren geld van in de laatste 2 weken terug zou hebben) en daarna ging stoppen en alles afhalen (zei ik toen natuurlijk). Ik plaatste de weddenschap en bleek dat er een max. inzet van toepassing was. Bet ging niet door dus en wat blijkt, nog geen 20min later ging die bet al gewonnen zijn. Sowieso was ik dus al gekloot van mezelf door opnieuw gespeeld te hebben en dan nog eens dubbel gekloot door de waardeloze goksite die mijn oorspronkelijke bet niet aanvaardde (en al dan niet stoppen op dat moment, al besef ik heel goed dat dit misschien gewoon uitstel van executie ging zijn).

Dan maar ingezet op iets anders en je kan al raden natuurlijk. Dit maakte mijn afkeer tot die sites nog groter dan tevoren.

Zijn er zo praatgroepen ergens regio west-vl?

Senior Member
    Hallo paselie,

Zover ik het begrijp, krijg je geen reactie van de kansspelcommissie: er wordt vanuit privacy-reden niets naar je thuis opgestuurd of zo. Zie ook https://gokhulp.be/forum/showthread....47&pagenumber= . Volgens mij kan je via exclusions@gamingcommission.be wel navragen of je inderdaad een verbod hebt.

Bij Eclips in Gent is er geregeld een groepsbijeenkomst voor gokkers. Zie eerdere post van moderator: https://gokhulp.be/forum/showthread.php?t=145.

Succes!

Anneke

Junior Member
    Beste Paselie,

Heb je verhaal gelezen wat heftig en ik snap exact hoe het voelt om spaargeld te verliezen. Hoe reageerde je vriendin trouwens op je terugval ik hoop een beetje begripvol.

Maar het is belangrijk dat je nu punt bereikt dat echt niet meer langer kan op deze manier. Waarschijnlijk is de pijn nu redelijk gezakt maar dat zijn de gevaarlijkste momenten al zeg ik zelf.

Succes

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten