+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Vakantiegeld

Senior Member

Vakantiegeld

De zomer komt er aan en velen onder ons kunnen dan ook het vakantiegeld verwachten.
    Leuk natuurlijk!

Maar wie al een tijdje worstelt met een gokprobleem weet ook dat het dan extra opletten is. Er bestaat immers het gevaar nu al wat extra te willen inzetten, met het idee ‘er komt toch extra geld aan’. Ook wanneer het vakantiegeld op de rekening staat, kan dit een trigger zijn om extra te gaan gokken. Dit was bij mij toch lang het geval. Met achteraf de onvermijdelijke gokkater: spijt dat de centen opgegokt zijn, een schuldgevoel dat er geen geld genoeg meer is om (onder andere) uitstapjes te doen, diepe schaamte, weer moeten liegen, bij de eerste grote rekening na de zomer de confrontatie dat die som opgespeeld is en er opnieuw geld gezocht moet worden, enzovoort.. Velen zullen deze stress-toestand wel kennen..

Vandaar dat ik graag deze waarschuwing doe (naar mezelf en naar anderen): best niet (extra) gokken met het vakantiegeld! Ik deed dit in het verleden wel en ik weet dat het een gevaarlijke periode kan zijn. Nu ga ik die centen veilig stellen en deze extra’s kunnen me (later) nog goed van pas komen. Een korte vakantie kan ik me dit jaar zeker veroorloven. Daar ga ik veel meer van genieten dan wel dit geld op te gokken. We kunnen die extra euro's echt wel voor meer nuttige zaken gebruiken dan ze op te gokken hé ?!

Succes!

nlfm

Senior Member
    Bedankt voor de waarschuwing nlfm.
    Mijn vakantiegeld heeft alvast een betere bestemming dan dit op te gaan gokken ;-). Hopelijk bij jullie ook!

groetjes

Anneke

Junior Member
    Mijn vakantiegeld en mijn loon is er al doorgejaagd en we zijn nog maar 8 juli.
    Een wijze beslissing om je zuurverdiende centjes veilig achter slot te laten parkeren.
    Als ik je berichtje bekijk sta je al veel verder om je gokverslaving te beperken in je dagdagelijkse leven,of heb ik het mis met mijn redenering?
    Met vriendelijke groet,
    Looser.

Senior Member
    Beste Looser,

Erg jammer voor je dat je je zuurverdiende loon en je vakantiegeld hebt opgegokt. Ik snap heel goed dat je nu naar jezelf kijkt als een grote ‘looser’ omdat je dit deed. Het gokduiveltje in je, de gokverslaving, is blijkbaar erg actief. Toch kan het ook een keerpunt in je leven zijn! Ik gokte september 2013 voor de laatste keer mijn maandloon op. Ik startte jaren ervoor met te gokken op bingotoestellen op café, en erna heb ik de roulette in zo’n speelhal leren kennen. Jarenlang was ik ook verslaafd. Ik weet hoe het is om dan te moeten overleven met weinig geld, te smeken bij familie om wat geld te hebben om te kunnen eten, enzovoort.

Ik gaf aan mezelf toe, dat in plaats van te denken dat ik op een slimme/gemakkelijke manier rijk kon worden, ik juist een puinhoop van mijn leven aan het maken was door heel de tijd te gokken. Daar draait het allemaal om hé. Ze (en wijzelf) doen je geloven dat jij, als gokker, de winnaar zal zijn: in werkelijkheid worden enkel die gokbedrijven en de staat er beter van..
    Eigen schuld, dikke bult.. “ik had zelf ook maar niet zo dom moeten zijn”, heb ik achteraf vaak gedacht. Ik besloot om te stoppen met gokken, een toegangsverbod aan te vragen en mijn geld te laten beheren, ik zou anders weer snel terug in de ‘gokval’ kunnen lopen.. Ook is er meer nodig dan te stoppen met gokken, vooral in het begin is het hard werken om alert te zijn en niet in de val te trappen. Daarom praat ik er ook over en ben ik hier actief. Het duiveltje is nu eenmaal met momenten sterker dan we willen, dit moeten we blijven beseffen. En ik vind het ook belangrijk om andere dingen te doen: ik fiets nu en ik ga badmintonnen. Daar heb ik veel meer deugd van dan vroeger van het gokken, achteraf duurt de ontspanning (in tegenstelling tot gokken) door. Ik heb die eerste maanden nog wel eens bingo gespeeld op café, doordat ikzelf mijn loon niet op mijn rekening kreeg, kon ik gelukkig niet veel geld meer opdoen. Stilaan ben ik me meer ‘winnaar’ kunnen gaan voelen. Ik wens jou hetzelfde toe!

Succes!

nlfm

Senior Member
    Hoi,

Het vakantiegeld is voor sommigen onder ons nu al gestort, voor anderen komt het eraan.
    'Is het toeval dat er deze periode ook weer overal meer reclame te zien is?', vroeg ik me vandaag af..
    Vanuit mijn verliestrauma (vakantiegeld opgokken vroeger) waarschuw ik graag nog eens : indien je je centen niet wilt opgokken: zet het niet (in) op het spel!

Succes!

nlfm

Senior Member
    Toeval of niet .... er is momenteel weer heel veel reclame overal.

Zet het geld veilig weg en gok het niet op!

Succes!

nlfm

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten