+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: hoe kan ik omgaan met mijn man zijn gokgedrag?

Junior Member

hoe kan ik omgaan met mijn man zijn gokgedrag?

ik voel me de laatste tijd kwader en kwader worden. omdat het nu al bijna 2 jaar is dat ik het weet en hem ermee heb geconfronteerd. vele afspraken, vele beloften, vele emoties maar hij doet verder.
    vandaag werd hij zeer kwaad om iets dat ik gekocht had voor 10,00 om te eten. dat dat verloren geld was, dat het niet nodig was, .... ik wist niet van waar de wind kwam gewaaid toen hij hierover begon te discussieren. voor het eerst in mijn leven voelde ik zoveel kwaadheid dat ik bijna het eten door het raam had gekieperd. ik háát het als hij zo doet. en dan zegt hij dat ik hem ook zo 'aanval' als hij weer eens gegokt heeft.
    ik heb hem inderdaad fel aangesproken toen ik ontdekte na een afspraak over het geld op de gezamelijke bankrekening. (het geld stond klaar om 2 rekening te betalen: een kredietlening en een autolening) we hadden afgesproken hier niet aan te komen nadat het kindergeld erop kwam, zo kon alles netjes betaald worden. 1 week nadien stel ik vast dat de dag dat het kindergeld erop kwam, het hoep foetsie verdwenen was in de speelhal! hoe wil hij dat ik reageer????
    zelf heb ik het er meer en meer lastig mee. hij heeft wel al een zeer goede stap gezet en heeft contact opgenomen met de hulpverlening. maar ik heb ook hulp of steun nodig want het maakt me gek.
    de kinderen hebben voor het eerst ook een echte ruzie meegemaakt; ik vind dit zo erg. het breekt me en ik voel me vooral heel alleen en beschaamd.
    hoe kan ik tot hem doordringen dat wat hij doet niet goed is. plezier is één iets, daar heb ik niets op tegen maar als het je enigste geld is dat je hebt, en je gebruikt het daarvoor dan klopt er iets niet denk ik.

Junior Member
    Hallo, wat ik geleerd heb na jaren met een zware gokverslaafde te leven, laat je niet afschrikken, mijn vriend viel me aan, duwde me, gooide kleingeld dat nog in zen zak zat op me, schreeuwde keihard, alles maar om me af te schrikken en dat je de fout bij jezelf gaat leggen! want ik zaag, ik overdrijf, ik ik ik maar het zijn niet wij, het zijn zij die ziek zijn en hulp nodig hebben. en ik moet helaas constateren dat mijn vriend niet geholpen kan worden, hij heeft therapie gehad bij cad, heeft in ziekeren gezeten, ik beheer zen bankkaart, zen loon, alles, en toch, dan gaan ze stelen om te kunnen gokken, ze vinden atlijd wel een of andere creatieve manier om toch aan geld te komen, en het duurt inderdaad veel te lang eer je weer doorhebt dat hij terug aan het gokken is en dan zijn ze weer helemaal hervallen, drank ruik je, drugs zie je, maar dat gokken, je weet het niet, je kan blijven gissen als te thuiskomen.
    ik ben echt heel ver gegaan om mijn vriend ervanaf te helpen, achtervolgen, track and trace systeem in de auto, geld beheren, kijken of er sporen op zen schoenen zijn van tegen de bingo te stampen, kijken of zen handen zwart zijn van kleingeld, kleren controleren of hij fel gezweet heeft. noem het maar op, ik heb het gedaan, en weet je op het laatste voel je je gewoon een zot, maar het enige wat je wil is je normale leven terug.
    Enige raad dat ik je kan geven, laat je niet doen! ze willen ons afschrikken, en wij trappen erin, en terwijl gaan ze lekker door en verwoesten ze je leven!!

Junior Member
    dag, bedankt dat je reageerde. ik was er wel wat geschokt van , zo'n felle reacties dat je man gaf. staat mij dat nog allemaal te wachten?
    dank je dat je me erop attent maakte om me sterk te houden en me niet te laten doen. ik moet voor mezelf en mijn kinderen stevig in mijn schoenen blijven staan , dat is zeker. ik heb alvast de centen in veiligheid gezet zodat de gewone kosten en zaken voor de kinderen kunnen doorgaan. hopelijk zoekt hij het niet via andere wegen. hij had me eerder al gezegd van niet maar ja, je kan zo iemand niet vertrouwen hé.

Junior Member
    Hey, ja ik vind het een beetje een eenzaam probleem, mensen begrijpen niet wat een impact het heeft. en als je het niet meemaakt heb je er ook geen idee van hoe verschrikkelijk het is. je bent constant op je hoede om maar een aanwijziging te vinden, want het enige wat je wilt is dat hij ermee stopt. Als je dan aan mensen verteld dan begrijpen ze het niet, en maken ze hem zwart. niet begrijpende dat hij het ook zo niet heeft gewild.
    mijn vriend en ik gaan uit elkaar, ik kan niet verder met hem, ik heb een zaak, we begonnen volgende week met bouwen, ik kan niet bij zo iemand blijven, de toekomst is veel te onzeker, hij hervalt steeds weer zonder dat hij het zelf wil, hij staat er zelf machteloos tegenover, en ik ben 25jaar, ik kan men leven niet verder toewijten en iemand die zichzelf niet een kans helpen, hoe erg het ook is, want voor de rest is het een prima jongen.
    Die reacties van hem komen er als je ze vastzet, ik vergelijk het dikwijls met een rat, zolang die vrij rondlopen doen die ook niks, maar zet je ze in een hoek, kunnen ze niet meer weg, dan vallen ze aan. als hem klem zet met bewijzen kan hij zich er niet meer uitlullen en het enige dat hij dan kan is aanvallen, en dan weet je dat je gelijk hebt.
    ik hoop voor jou dat jullie eruit komen, zijt maar niet te zacht, dat heeft geen zin! veel sterkte !

Junior Member
    Hallo Dames,

Gokverslaving is meer dan een spel of een gewoonte! Gokken is en hersens ziekte, progressief en ongeneselijk!!!
    Een gok verslaafd begint te denken om te stoppen als hij heeft alles MAAR ALLES kwijt geraakt. Of jij wilt samen met hem alles kwijtraken dan is jouw eigen keus.
    Mijn advies: Je bent geen hulpverlener. Zet hm uit je leven en kies voor je zelf!!
    Sterkte!!

Junior Member
    Hallo iedereen

ik ben al 7 jaar bij iemand die verslaafd is aan bingokasten.
    Waarom kan hier niets aan gedaan worden? Waarom wordt dit niet verboden in café's?
    Kunnen we geen petitie starten hiertegen en dan voorleggen op 30 & 31/10/2013.

Ik geloof erin dat we ze ervan af kunnen helpen, zelfs nog na 7jaar? Hij gokt niet constant, met periodes, dan paar manden zonder en dan terug herval. Hij heeft nog geen professionele hulp gevraagd of gekregen, ga hem ervan overtuigen er samen uit te komen met hulp van buitenaf.

Hopelijk komt alles goed met iedereen hier. Iedere persoon is verschillend natuurlijk. ik zie hem zo graag en weet wat voor een goed persoon hij is zonder de bingo, het moet lukken, maar zullen zware tijden door moeten.
    Tot gauw

Junior Member
    Hallo Bobodeheer,

Bingokasten ze zijn niet de probleem! Jouw partner heeft van die bingokasten een probleem gemaakt! Zo moet je ht zien. Natuurlijk moet je hem een kans geven en hm steunen met een hoop dat hij zijn probleem serieuze aanpakt. Doet hij niks aan zijn probleem, dan kies je voor je zelf en zet hm uit je leven. Praten tegen een gokverslaafd die wilt niet stoppen heeft geen zin, gaat je veel energie kosten en je gaat er kapot van!
    Ik wens je veel sterkte

Junior Member
    ik vind het jammer dat deze discussies gestopt zijn.. ik denk dat er toch heel wat mensen zijn die last hebben van 'iemand graag zien met een gokverslaving'..
    En ik denk dat hetgene Mourad gezegd heeft, wel klopt. De verslaving maakt veel kapot, en de verslaafden moeten zichzelf willen laten helpen.
    Ooit heeft een ex-gokverslaafde me gezegd, toen ik hem vertelde over mijn partners' probleem: (en hij zei het KLAAR EN DUIDELIJK!)... "1 goeie raad: ga ervan weg, en liefst zo snel mogelijk!!"

Als partner moet je er wel klaar voor zijn, om je geliefde de rug te keren en hem aan zijn lot over te laten. Maar ze zijn oud en wijs genoeg om er zélf iets aan te doen..

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten