+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Opstarten Gamblers Anonymous meeting in België

Junior Member

Opstarten Gamblers Anonymous meeting in België

Beste,

Ik ben opzoek naar lotgenoten in herstel en lotgenoten met de wil om te stoppen met gokken die mij willen bijstaan bij het opstarten van een gamblers anonymous 12-stappen meeting.

Tot nu toe is deze er niet in België en aangezien de waarde die dit heeft bijgebracht in mijn eigen herstel zou ik dit graag willen opstarten in mijn omgeving, regio Limburg.

Wie nog geen weet heeft over het 12 stappen programma kan op de Nederlandse en internationale website terecht van Gamblers Anonymous.
    - http://www.gamblersanonymous.nl/
    - http://www.gamblersanonymous.org/ga/

Alvast bedankt.

Gr

Arne Nilis

Senior Member
    Een heel goed idee Arne!

Hopelijke kreeg je al positieve reacties. Zelf heb ik momenteel de tijd niet (én het is wellicht wat ver voor me) om me hiervoor te engageren. Ik wil zeker wel eens een keer (of paar keer) afkomen om ervaringen te delen! Laat dus maar weten wanneer de bijeenkomsten doorgaan.

Ik geloof zeker in lotgenotencontact. Wie begrijpt beter het probleem dan iemand die hetzelfde probleem heeft..

Anneke

Junior Member
    Arne,
    Ik zou ook graag langs willen komen indien dit in regio Limburg zou doorgaan.
    Is er al een datum of dergelijke?

Junior Member
    Momenteel is er een Anonieme Gokkers groep in Hasselt die helaas niet kon doorgaan deze maand door afwezigheid van de voordrager.

Indien deze weer plaats heeft zal ik zeker een seintje geven in dit topic.

Groeten

Junior Member
    Beste,

sinds mijn vorige post zijn er een aantal stappen ondernomen om deze zelfhulpgroep op te starten.
    Hopelijk kunnen we binnen enkele weken van start gaan.
    Momenteel wou ik al even horen wie er geïnteresseerd zou zijn om deze meeting te Hasselt bij te wonen.
    Zo ja, zou je verkeur dan uitgaan naar een GA 12-stappenmeeting?
    Of hoe ziet jou ideale zelfhulpgroep er uit?

Alvast bedankt en hopelijk tot snel.

Groeten

Arne

Junior Member
    Beste Arne.Ik heb met volle aandacht jouw verhaal gelezen.Wat moedig van jou om door te zetten.Ik heb wel de centen niet gehad om naar Zuid-Afrika te reizen om die peperdure therapie te volgen.Een ding staat vast.Het 12 stappenplan werkt! Heb je een aantal tips die je mij kunt meegeven om aan je verslaving te kunnen werken.Ben 44jarige man uit regio Waas.Bij ons moet het nog geboren worden.Graag een reactie .Erwin

Junior Member

Zelfhulpgroepen Gokken

Graag geef ik jullie een duidelijk overzicht welke zelfhulpgroepen gokken momenteel actief zijn in Vlaanderen:

- ZELFHULPGROEP GOKKEN LIMBURG

Zelfhulpgroep Gokken is een groep mannen en vrouwen die hun ervaring, kracht en hoop met elkaar delen om aan de oplossing van hun gemeenschappelijke probleem te werken en anderen te helpen te herstellen van hun gokverslaving. Zoals het hoort binnen een zelfhulpgroep staat deze geheel in het teken van herstelgerelateerde onderwerpen. De enige voorwaarde voor lidmaatschap is het verlangen om te stoppen met gokken.

Bijeenkomsten elke eerste en derde woensdag van de maand van 19.30 tot 21 uur in de Anne Ruttenstraat 42 te Hasselt.

e-mail: limburg@zelfhulpgroepgokken.be
    Contactpersoon: Arne Nilis

- ZELFHULPGROEP GOKKEN VLAAMS-BRABANT

De groep komt samen op de 2e en 4de woensdag van de maand (welkom vanaf 19u15, start om 19u30 tot 21u00). Locatie bijeenkomsten: Welzijnscampus Nieuwenbos, Bosstraat 84, 1700 Dilbeek

e-mail: vlaamsbrabant@zelfhulpgokken.be
    Contactpersoon: Dirk De Troy

Indien jij uit een andere provincie komt en je wil in de toekomst een zelfhulpgroep opstarten, aarzel niet om contact op te nemen: limburg@zelfhulpgroepgokken.be

Vriendelijke groet,
    Arne

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten