+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: het is over

Junior Member

het is over

ik ben 7 jaar samen met mijn vriend hebben een pracht van een dochter die nu 4 jaar is maar hij liegt zowat over alles om zijn verslaving te kunnen wegsteken ik sta op het punt om te breken met hem want ik kan dat liegen niet meer aan heb hem tal van kansen gegeven geluisterd maar vooral hem terug wat vertrouwen gegeven en opnieuw moeten ontdekken dat hij liegt
    het gaat zelf zover dan hij een lening van 15000 heeft afgesloten , een visa kaart en leningen bij vrienden en dit alles om te gokken ik moet dan ook niet uitleggen dat zijn schulden enorm zijn
    ik dacht een 6 tal maanden terug dat hij eindelijk tot besef was gekomen wat ontdek ik dat hij via mijn naam opnieuw aan het gokken is omdat hij ondertussen op zo een lijst staat
    lange tijd heeft hij geen rekeningen betaald waardoor ik bijna alles kwijt was gelukkig heb ik dit kunnen recht zetten
    een drie tal maanden terug heb ik na veel praten hem kunnen overtuigen om in collectieve te stappen alles was binnen de maand in orde alleen nam hij geen contact op en ontving zijn loon nog en bleef vooral gokken waardoor hij op het punt staat om eruit gezet te worden dus moet ik mezelf redden
    sinds vandaag heb ik de beslissing voor mezelf genomen om hem niet langer te steunen vanaf nu denk aan mezelf en bouw ik een eigen toekomst op met de zekerheid dat alle rekeningen zullen betaald worden er geen geld meer kan verdwijnen en vooral te leven zonder angst zonder leugen loop al lang met deze gedachten rond maar iedere keer ik naar onze dochter keek voelde ik mij schuldig
    maar de belangrijkste reden voor mijn beslissing is
    onze dochter verdiend dit niet en met deze gedachten heb ik eindelijk de stap durven zetten
    Laatst gewijzigd door evi; 26 januari 2017 om 16:13

Senior Member
    "sinds vandaag heb ik de beslissing voor mezelf genomen om hem niet langer te steunen vanaf nu denk aan mezelf en bouw ik een eigen toekomst op met de zekerheid dat alle rekeningen zullen betaald worden er geen geld meer kan verdwijnen en vooral te leven zonder angst zonder leugen loop al lang met deze gedachten rond maar iedere keer ik naar onze dochter keek voelde ik mij schuldig maar de belangrijkste reden voor mijn beslissing is onze dochter verdiend dit niet"

Liefste Evi,

Je hebt gelijk dat jij en je dochter beter verdienen. Goed dat je voor jezelf gaat zorgen nu, en voor jullie dochter. Dat je zo zorgt dat je niet, nog meer, slachtoffer wordt van zijn gokken. Dat jullie geen honger moet lijden door zijn gokken, enz. En hopelijk zal hij, wanneer jij duidelijke grenzen trekt, gaan inzien dat hij echt ziek is wanneer hij zichzelf en jullie dit aandoet. Hopelijk zoekt hij hulp. Aleen een verbod aanvragen is voor hem op dit moment duidelijk onvoldoende om te kunnen stoppen. Hopelijk ziet hij dit snel in en kan hij zelf hulp vragen ..

Veel sterkte!

Anneke

Junior Member
    Evi, dank je voor het delen van je verhaal. Het is inderdaad een delicaat onderwerp.. Vooral als het zover komt dat de betrokkene alles belangrijke komt verwaarlozen en als er daar heel wat om gaat....
    Maar gelukkig is er ook psychologische hulp voor deze mensen. Lees meer over wat jezelf kunt doen. Misschien kan je vriend toch geholpen worden.

Wens je heel veel sterkte!

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten