+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Geld laten beheren

Junior Member

Geld laten beheren

Beste lotgenoten

Wat doen jullie als het grote gokmonster toch altijd weer de overhand neemt?

De stap om mezelf uit te schrijven bij de BE kansspelcommissie had voor mij niet het gewenste effect, aangezien vooral online gokken mijn grote probleem is. Na onderling overleg een account aanmaken op naam van een vriend, offline gokkantoren zonder legitimatie,... Gokken lijkt altijd wel een weg te vinden.

Zijn er mensen die ervaring hebben met anoniem budgetbeheer oid?
    Is het mogelijk om maar een bepaald bedrag per maand te kunnen afhalen bij je bank?
    (wat je niet in 5sec weer ongedaan kan maken als het gokmonster optreedt?)

Alvast bedankt voor de hulp.

Junior Member
    Beste Anoniem

Om via de bank dit te doen is het volgens mij enkel mogelijk als iemand anders (familielid, vriend of vriendin..) een gedeelde volmacht krijgt over jouw rekening. Dan kan je enkel geld afhalen wanneer de ander hier ook zijn handtekening en goedkeuring geeft. Ik ben niet zeker hoe dit specifiek geregeld wordt en wat de verschillende mogelijkheden zijn. Dit zou je dan eens aan jouw bank moeten navragen.
    Het nadeel is dat je hier ook wel weer met een vervelende situatie zit en wanneer de drang zo groot wordt dat je bijvoorbeeld in een ruzie kan komen met de andere persoon wanneer deze geen handtekening zou willen zetten wanneer jij een bepaald bedrag wilt afhalen. ( volgens mij is dit wel vooral met grote bedragen)

Een betere en anonieme mogelijkheid en volgens mij ook de enige mogelijkheid is om via het OCMW jouw rekening te laten beheren door hen. Je krijgt dan wekelijks een leefgeld wat je in onderling overleg kunt vastleggen. Maar het is wel belangrijk dat je open jouw probleem aan de desbetreffende persoon uitlegt zodat deze ook een duidelijk beeld heeft van wat voor jou het beste kan zijn. En deze personen zijn ook altijd gebonden aan een beroepsgeheim.

Zo, ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat je de stap wilt en durft zetten om zo stilletjes aan terug controle over je geld te krijgen en het gokken gewoon te laten voor wat het is. Het is zo een lijdensweg om telkens opnieuw en opnieuw te stoppen met alle goede bedoelingen en dan steeds opnieuw jezelf tekort doen door weer te spelen en te denken van : " misschien dat ik deze keer echt eens iets ga winnen" .. Uit ervaring weet ik dat je nooit wint. En als je iets wint speel je het ook weer op omdat je toch meer zou willen.. Zo was het bij mij toch..

Komt goed! Heel erg goed ook dat je deze stap overweegt en ik heb hetzelfde gedaan en heb nu terug de controle over mijn leven en na een tijd ga je ook weer zelf je geld kunnen beheren. Maar zeker in het begin, de eerste maanden, is dit volgens mij een hele goed stap!

Succes ermee!

Groetjes

Vermin

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten